Projekt barnrum 1

Oj vad det har varit tyst här i helgen och det är inte konstigt. Jag bestämde mig för att styla om barnens rum helt och hållet innan helgen. Jag har länge haft tankar om att få till det. Få någon tanke med hur det ska se ut i rummen och självklart att de själva är med och lägger sin smak i allt. Nu satte jag mig ner innan helgen med barnen och vi gick igenom allt från färgteman till vad de vill ha i sina rum. Efter mindre än 30 minuter hade jag allt klart.

Jag hade till och med gjort ritningar, skrivit inköpslistor och jag var redo. Och ja ni kan tänka er då kanske vad min helg bestått av hi hi. Inte bara min så klart, utan hela familjen har engagerat sig i detta hundra procent från morgon till sena timmen. Hela Lördagen gick nästan bara till att handla.


Men ni ska veta hur bra det blir. Vi har målat, tapetserat, byggt och sytt. Det finns ingen möbel vi inte återanvänt och stylat om. Bland annat har jag byggt om två vanliga Billy bokhyllor till liggande hyllor med hyllplan som jag vill ha det. Ja det finns mycket att visa er.


Men just nu så ska jag visa er vad jag gjorde av ett av alla hyllplan som blev över till minstingen rum 


-Jag har sågat till det kortare
-Målat det vitt
-Satt på text och en döskalle
-Skruvat i 2 ögglor
-Limmat fast 3 klädnypor i plast......


Och fick en jätte söt tavla där han kan hänga sina finaste verk. För övrigt är det en dörr den hänger på som jag tapetserat igen i samma tapet som resten av rummet. Dumt att två dörrar i ett rum, så för att inte bara låta det utrymmet försvinna så tyckte jag detta var en väldigt praktisk lösning 


 

 

Foto:Dalarum


Kommentarer
Postat av: gunsan

Vad smart att använda alla utrymmen som finns, det blev ju hur bra som helt o vad fint med konstnärstavlan;))



kramizzzz

2012-01-23 @ 16:54:51
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Matilda

Vad du kan! :)

2012-01-23 @ 18:57:53
URL: http://matildac.devote.se
Postat av: Linda

Men oj vad ni har hållt igång. Vilket familjeprojekt, vad härligt!

Och vad fiffigt med tavlan där han kan hänga sina teckningar. vad pyssliga ni är :)



Kramar

Linda

2012-01-23 @ 22:04:44
URL: http://www.smyckenbyell.blogspot.com
Postat av: Cilla

Det är roligt när alla är med och planerar=D

Fin den blev,man kan göra mycket av en liten hyllbit.

Sv:Tackar tackar!

Kram

2012-01-24 @ 17:39:59
URL: http://cillapillas.blogg.se/
Postat av: Sanna

Det ska bli spännande att se slutresultatet av era projekt! Det vore roligt att få se alla rum hos er, vad du har hittat för lösningar och fina detaljer :)



Angående "modell för en dag"-tävlingen som du erbjöd dig att kolla om man kunde delta i utan fb. Du behöver inte göra det, men stort tack ändå! Jag kom över ett riktigt klipp på Groupon igår där man får vara modell för en dag här i Stockholm. 95 kronor kostade det så jag hade nte råd att missa chansen ;) Nu gäller det bara att man ser till att få en ledig tid också..



Kramar

2012-01-24 @ 22:20:47
URL: http://vaxkatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0